• Uncalı Mahallesi 23. Cadde (Çamlık Caddesi), Altıngül Konakları Sitesi NO:105/B, 07100 Konyaaltı/Antalya
  • info@kilikyadental.com

Kilikya Dental Smile Center Clinic - Antalya

Ağız Di̇ş Ve Çene Cerrahi̇si̇

• Ağız Di̇ş Ve Çene Cerrahi̇si̇
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız ve çene cerrahisi, ağız, çene ve yüzün sert ve yumuşak dokularının fonksiyonel, estetik yönlerini içeren bozuklukların, hastalıkların ve yaralanmaların tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği alanıdır. Diş çekimi, gömülü yirmi yaş dişlerinin ameliyatları, implant tedavisi, kök ucu rezeksiyonları, çene çıkıkları ve kırıklarının tedavisinin yanında çene kist ve tümör operasyonları gibi cerrahi operasyonlar ve ameliyatları bünyesinde barındırır.

• Diş Çekimi →

• 20 Yaş Diş Çekimi

20 yaş dişleri ağızda en arkada yer alan dişlerdir. Ulaşılması ve görülmesi zor olan bir bölgede olduklarından dolayı fırçalanması ve bakımı diğer dişlere göre daha zor olabilmektedir. Yetersiz fırçalamaya bağlı olarak 20 yaş dişleri kolayca çürüyerek ağrılara ve ağız kokusuna yol açmaktadır.

20 yaş dişleri bazı durumlarda çenedeki yer darlığı sebebiyle çıkamazlar. Tam olarak gömülü (hem diş eti hem çene kemiği altında kalan ağızda hiç görülmeyecek şekilde) kalabildikleri gibi diş etinin altında yarı gömülü kalarak ağız ortamıyla ilişkili hale gelebilirler. Bu durumda diş etinden çıktıkları bölgede gıdaların sıkışmasına ve birikmesine yol açarak enfeksiyona neden olurlar. 20 yaş dişinin çevresindeki diş etinde şişlik ve kızarıklık, boyuna ve kulağa yayılan şiddetli ağrı, lenf bezlerinin şişmesi, ağız açma ve yutkunma sırasında ağrıya neden olan bu tabloya perikoronitis adı verilmektedir.

Tam gömülü 20 yaş dişleri ise önündeki dişleri sıkıştırabilir, dişlerde çapraşıklık (eğrilik) yaratabilirler.

Ayrıca komşu dişe baskı yaparak bu dişin çürümesine neden olabilirler. Uzun yıllar fark edilmeyen gömülü 20 yaş dişleri çene içerisinde büyük boyutlara ulaşan kistlere neden olarak ciddi sorunlara yol açabilirler.

Herhangi bir soruna yol açmasa bile diğer dişlerin düzgün sıralanmaları için 20 yaş dişlerinin ortodontik tedavi amacıyla çekilmeleri gerekebilir. Bu gibi sebeplerden dolayı 20 yaş dişlerinin lokal anestezi ile yalnızca bulunduğu bölge uyuşturularak çekimi gerekmektedir.

Operasyon sonrasındaki ilk gün tükürme, diş fırçalama, şiddetli çalkalama, pipet kullanma veya gargara yapılmamalıdır. İlk iki gün ılık, taneciksiz ve yumuşak besinler tüketilmelidir. Her besin tüketimi ve diş fırçalamanın ardından doktor tarafından önerilen antiseptik gargaralar kullanılmalıdır. Ağrı kesici ilaçlar ve eğer önerildiyse antibiyotik düzenli kullanılmalıdır. İyileşme sürecini bozacağından dolayı için ilk 48 saat sigara içilmemelidir.

• Gömülü Dişler →

Sürmesi gerekirken sürememiş diş eti ya da kemik altında kalmış dişlere gömük diş denir.

20 yaş dişleri, köpek dişleri ve küçük azı dişleri de gömülü kalabilirler. Ortodontik olarak (tellerle) yerlerine getirilemeyecek durumda oldukları saptandığında çekilmeleri gerekir.