• Uncalı Mahallesi 23. Cadde (Çamlık Caddesi), Altıngül Konakları Sitesi NO:105/B, 07100 Konyaaltı/Antalya
  • info@kilikyadental.com

Kilikya Dental Smile Center Clinic - Antalya

Di̇ş Eti̇ Tedavi̇leri̇

Diş Eti Tedavileri

Periodontoloji, dişleri çevreleyen ve destekleyen dokuları ve bu dokulara etki eden hastalık ve durumları inceleyen bir diş hekimliği dalıdır. Periodontal hastalıklar ise, diş etlerinde ve dişleri destekleyen dokularda meydana gelen iltihaplı hastalıklardır. Ağız hijyeninin yetersiz olduğu durumlarda, ağız ortamında artan bakteri sayısı diş eti iltihabı olarak adlandırılan enfeksiyona neden olur. Diş eti iltihabında, sağlıklı diş eti görünümünün aksine diş eti koyu kırmızı renktedir ve dişler fırçalanırken ya da kendiliğinden diş eti kanamaları meydana gelebilir. Bu durum diş hassasiyetlerine, diş eti çekilmelerine bazen de akut ağrılara sebep olabilmektedir. Diş ve çevresi dokuların tedavisini kapsayan bu diş hekimliği dalı, diş yüzeyi ve köklerindeki diş taşlarının oluşumu, diş eti çekilmesi, kemik erimesi, diş eti rengi ve seviyelerinin düzgün olmaması gibi sağlık sorunlarına çözüm sunar.

• Ağız Kokusu

Ağız kokusu sosyal yaşantıyı ciddi derecede etkileyecek bir problemdir. Ağız kokusu varlığında özgüven azalır, iletişim kurmakta sorunlar yaşanır.

Ağız kokusuna sebep olabilecek şeyler nelerdir?

• Kötü ağız hijyeni
  • Çürükler
  • Solunum rahatsızlıkları
  • Bademcik iltihabı
  • Sindirim ile ilgili problemler
  • Eski protezler
  • Diş eti problemleri ve diş taşı varlığı

Ağız kokusunu önlemek mümkün müdür?

Ağız bakımının düzenli ve etkili yapılması ve diş fırçalamayı takiben dilin de fırçalanması ağız kokusunu önlemek için yardımcı olacaktır.

• Diş Eti Çekilmesi

Diş eti çekilmesi, diş etinin diş köküne doğru hareket etmesi demektir. Diş eti çekilmesini takiben kemik dokusu da çekilir. Sonuçta dişlerin destek dokularında kayıplar meydana gelir.

Diş eti çekilmesinin tedavisi nedir?

Diş eti çekilmesine sebep olan etkenin ortadan kaldırılmasına yönelik tedavi uygulanmalıdır. Diş eti çekilmesi aşırı boyutlardaysa cerrahi müdahale gerekir.

• Diş Hassasiyeti

Diş hassasiyeti sıcak, soğuk, tatlı, ekşi gibi uyaranlara bağlı dişte oluşan ani tepkidir. Bu problemi yaşayan hastalar ağrıdan kaynaklı diş bakımlarını aksatırlar. Bu nedenle daha fazla diş eti çekilmesi ve beraberinde daha fazla hassasiyet oluşur.

Hassasiyet nasıl tedavi edilir?

• Flor içeren hassasiyet giderici ajanlar ilgili bölgelere uygulanır.
  • Hassasiyet giderici diş macunları kullanılır.
  • Diş eti tedavileri yapılır.

• Diş Eti Renklenmesi

Diş eti renginin koyu olması sigara alışkanlığına bağlı ya da esmer bireylerdeki deriye koyu renk veren pigmentasyon kaynaklı olabilir. Diş eti renginin değiştirilmesi iki şekilde mümkündür. Diş eti epitel tabakasının cerrahi olarak kaldırılması ya da lazer uygulaması yapılır. Daha kolay ve hızlı sonuç vermesi açısından günümüzde lazer tedavisi daha çok tercih edilir.